bugün
- beklenen büyük istanbul depremi19
- gassal8
- arkadaşım yok17
- gecenin şarkısı15
- kamos13
- kızılcık şerbeti firaz9
- en son ne yediniz21
- kızılcık şerbeti8
- kemalist erkeklerin daha çok porno izlemesi8
- kışın güneş kremi kullanmak8
- abd de yaşanan yangına sevinen dinciler54
- son 10 yılda yaratılan dindar insan profili18
- sivilceli sözlük kadınları veya kızları10
- mehdi'nin fiziksel özellikleri13
- nervio'ya misafir olmak15
- sözlükte hiç soprano var mı10
- oğlun gay olursa tepkin ne olur14
- 10 ocak 2024 dolandirilmam12
- faiz yer misiniz ya da yiyor musunuz22
- pkk'nın zafer kazanması26
- chpe kazanırsaaa apoyu çıkartacaklaarrrr16
- yerli motorlu kirpi 2 ve vuran ttza teslimatı21
- başıboş sokak köpekleri27
- sözde çözüm süreci8
- anın görüntüsü22
- gassal dizisi16
- bana fakirliği anlat9
- işsiz misiniz çalışıyor musunuz17
- saçları sarıya boyatmak14
- osurarak para kazanan kadın8
- neden matematiği anlayamıyoruz22
- ikinci üniversite de yaş şartı8
- özgür özel'in iktidara kırmızı kart göstermesi17
- ülkede akp ve chp den başka parti yok mu12
- mete han28
- 0 0 78
- gaz odasında sevişmek13
- truenin düğünü için 800 km yol gitmek12
- seni hamile bırakmak istiyorum diyen erkek20
- true'nun sanat için soyunması14
- marlboro touch gray15
- ilkcahilbukucu8
- bir kadın hesabını ödediği erkeğe saygı duymaz23
- los angeles11
- neden boktan enerji elde etmiyoruz10
- sürekli devlet konuşan gariban insan10
- son kez erdoğan diyoruz11
- basınç enerjisi elektriğe çevrilebilir mi8
- apo piçtir piç kalacak24
- milas 16'nın sözlüğe geri dönmesi9
inandık vazosu Hitit devletinin Hanhana (Çankırı'ya yakın inandık Köyü) adlı kült merkezinde bulunan ünlü vazodur. Üzerindeki resim kutsal tanrılarının evlilik törenini anlatmaktadır. Hitit kültürünü çok iyi yansıtır.
Koloni Çağı'nda da görülen kabartmalı vazo yapma geleneği, Eski Hitit döneminde devam etmiş ve en iyi örnekleri Eskiyapar, inandık, Bitik gibi merkezlerde ele geçmiştir. Kabartmalı motiflerin frizler halinde üzerine yerleştirildiği inandık vazosu, inandık Höyüğü'ndeki yerleşmenin tarihini ve halkının yaşantısını aydınlatması açısından önemli bir buluntudur.
Dış yüzü kabartmalı ve renkli olan bu vazonun üzerindeki kabartmalı motifler tek tek incelendiğinde, her bir figürün ve motifin birbirini tamamlar nitelikte olduğu ve bütün olarak kutsal bir töreni, büyük olasılıkla dini bir evlilik törenini, yansıttığı görülmektedir.
Vazodaki figürlerin hemen hepsi tören için bir şeyler yapmaktadır. En alttan üste doğru çıkılacak olursa ilk frizde çanak çömlek hazırlayan erkek figürü, bir Tanrı ve dua eden figürler görülmektedir. Bu belli bir inanca sahip olduklarının göstergesidir. Bunların dışında lir çalan erkek ve yemek hazırlayan kadın figürlerine de rastlanmaktadır. ilk frizdeki figürlerden yola çıkarak erkek ve kadınlar arasında bir iş bölümü olduğundan söz edilebilir. II. frize bakıldığında bir boğa heykeli ve boğayı hançerleyen bir erkek figürü göze çarpmaktadır. Kutsal törenlerde kurban kesmenin o zamanlardan gelen bir gelenek olduğunun göstergesi olması açısından önemli bir ayrıntıdır. Tanrı ve dua eden figürler II. frizde de vardır. Ayrıca Tanrı'ya içki sunan erkeğin elindeki gaga ağızlı testiden yola çıkarak ,kaplarını hayvan figürleriyle süsledikleri söylenebilir. Yine içkinin Tanrı'ya sunulması da içkinin kutsal bir önem ifade ettiğini göstermektedir. III. frizde görülen kutsal izdivaç yatağı üzerinde oturan tanrı ve tanrıça figürleri, vazodaki kabartmaların kutsal bir evlilik törenini anlattığını kanıtlar niteliktedir. Kerpiçten yapılmış mabet de o çağda o yerleşimde mimarinin ne şekilde olduğunu örnekleyebilir. Bu frizde ellerinde kılıç tutan erkek figürleri de görülmektedir. Bu da savunmanın da ön planda olduğunu gösterir. Son frizde, en sağda, erkek ve kadının erotik pozda tasvir edildiği bir sahne göze çarpmaktadır. Burada neslin devamı için üremenin önemli olduğu vurgulanmaktadır denebilir. Aynı frizde birkaç tane akrobat çeşitli gösteriler yapmaktadır. Eğlenceye ne kadar önem verildiğinin bir göstergesidir. Aynı şekilde tüm frizlerin hepsinde görülen lir ve çalpara çalan figürler de müziğin ve eğlencenin o dönemlerdeki önemini gösterir niteliktedir.
inandık Vazosu, Asur Ticaret Kolonileri Çağı'na geçişte, Eski Hitit Çağı ve devamındaki yaşam biçimi için tipik bir örnek teşkil etmektedir. Tek bir nesneden; o çağdaki inançlardan, kültürden, yaşam şeklinden söz edilebilmesini sağlamaktadır. Bu anlamda oldukça önemli bir buluntudur.
görsel
kaynak: vikipedi
Koloni Çağı'nda da görülen kabartmalı vazo yapma geleneği, Eski Hitit döneminde devam etmiş ve en iyi örnekleri Eskiyapar, inandık, Bitik gibi merkezlerde ele geçmiştir. Kabartmalı motiflerin frizler halinde üzerine yerleştirildiği inandık vazosu, inandık Höyüğü'ndeki yerleşmenin tarihini ve halkının yaşantısını aydınlatması açısından önemli bir buluntudur.
Dış yüzü kabartmalı ve renkli olan bu vazonun üzerindeki kabartmalı motifler tek tek incelendiğinde, her bir figürün ve motifin birbirini tamamlar nitelikte olduğu ve bütün olarak kutsal bir töreni, büyük olasılıkla dini bir evlilik törenini, yansıttığı görülmektedir.
Vazodaki figürlerin hemen hepsi tören için bir şeyler yapmaktadır. En alttan üste doğru çıkılacak olursa ilk frizde çanak çömlek hazırlayan erkek figürü, bir Tanrı ve dua eden figürler görülmektedir. Bu belli bir inanca sahip olduklarının göstergesidir. Bunların dışında lir çalan erkek ve yemek hazırlayan kadın figürlerine de rastlanmaktadır. ilk frizdeki figürlerden yola çıkarak erkek ve kadınlar arasında bir iş bölümü olduğundan söz edilebilir. II. frize bakıldığında bir boğa heykeli ve boğayı hançerleyen bir erkek figürü göze çarpmaktadır. Kutsal törenlerde kurban kesmenin o zamanlardan gelen bir gelenek olduğunun göstergesi olması açısından önemli bir ayrıntıdır. Tanrı ve dua eden figürler II. frizde de vardır. Ayrıca Tanrı'ya içki sunan erkeğin elindeki gaga ağızlı testiden yola çıkarak ,kaplarını hayvan figürleriyle süsledikleri söylenebilir. Yine içkinin Tanrı'ya sunulması da içkinin kutsal bir önem ifade ettiğini göstermektedir. III. frizde görülen kutsal izdivaç yatağı üzerinde oturan tanrı ve tanrıça figürleri, vazodaki kabartmaların kutsal bir evlilik törenini anlattığını kanıtlar niteliktedir. Kerpiçten yapılmış mabet de o çağda o yerleşimde mimarinin ne şekilde olduğunu örnekleyebilir. Bu frizde ellerinde kılıç tutan erkek figürleri de görülmektedir. Bu da savunmanın da ön planda olduğunu gösterir. Son frizde, en sağda, erkek ve kadının erotik pozda tasvir edildiği bir sahne göze çarpmaktadır. Burada neslin devamı için üremenin önemli olduğu vurgulanmaktadır denebilir. Aynı frizde birkaç tane akrobat çeşitli gösteriler yapmaktadır. Eğlenceye ne kadar önem verildiğinin bir göstergesidir. Aynı şekilde tüm frizlerin hepsinde görülen lir ve çalpara çalan figürler de müziğin ve eğlencenin o dönemlerdeki önemini gösterir niteliktedir.
inandık Vazosu, Asur Ticaret Kolonileri Çağı'na geçişte, Eski Hitit Çağı ve devamındaki yaşam biçimi için tipik bir örnek teşkil etmektedir. Tek bir nesneden; o çağdaki inançlardan, kültürden, yaşam şeklinden söz edilebilmesini sağlamaktadır. Bu anlamda oldukça önemli bir buluntudur.
görsel
kaynak: vikipedi
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar