bugün

özdemir asaf, atilla ilhan ve cemal süreya kuşkusuz modern çağın en güzel aşk şiirlerini yazmışlardır.
Lisede sevdirmişlerdi bize bu ve birkaç şairi.

Aranızda benimle aynı dönem aynı lisede olanlar var biliyorum.

Nick imide biliyorsunuz allahsızlar bi mesaj atsanıza.

(bkz: zombininbeyni)
(bkz: blue box)
(bkz: kaybolan pena)
(bkz: buckleybef)
(img:#1357984)
Aşkın genellikle metafizik yönüyle ele alındığı şiirimizde cinselliğin de şiirini yazabilmiş, aşkın tensel yönünü öne çıkarmıştır. türkçenin ve şiirin imkanlarını zenginleştirmiştir. benim favori şiirim :

8.10 vapuru

sesinde ne var biliyor musun
bir bahçenin ortası var
mavi ipek kış çiçeği
sigara içmek için
üst kata çıkıyorsun

sesinde ne var biliyor musun
uykusuz türkçe var
işinden memnun değilsin
bu kenti sevmiyorsun
bir adam gazetesini katlar

sesinde ne var biliyor musun
eski öpüşler var
banyonun buzlu camı
birkaç gün görünmedin
okul şarkıları var

sesinde ne var biliyor musun
ev dağınıklığı var
iki de bir elini başına götürüp
rüzgarda dağılan yalnızlığını
düzeltiyorsun

sesinde ne var biliyor musun
söylemediğin sözcükler var
küçücük şeyler belki
ama günün bu saatinde
anıt gibi dururlar

sesinde ne var biliyor musun
söyleyemediğin sözcükler var
şimdi sen kalkıp gidiyorsun. git.
gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar.gitsinler.
oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin.
oysa allah bilir bugün iyi uyanmıştık.
sevgiyeydi ilk açılışı gözlerimizin, sırf onaydı.
bir kuş konmuş parmaklarıma, uzun uzun ötmüştü.
bir sevişmek gelmiş bir daha gitmemişti.
yoktu dünlerde evelsi günlerdeki yoksulluğumuz
sanki hiç olmamıştı.

oysa kalbim işte şuracıkta çarpıyordu.
şurada senin gözlerindeki bakımsız mavi, güzel laflı istanbullar.
şurada da etin çoğalıyor dokundukça lafların, dünyaların.
öyle düzeltici öyle yerine getiriciydi sevmek.
ki karaköy köprüsüne yağmur yağarken
bıraksalar gökyüzü kendini ikiye bölecekti
çünkü iki kişiydik.

oysa bir bardak su yetiyordu saçlarını ıslatmaya.
bir dilim ekmeğin bir iki zeytinin başınaydı doymamız.
seni bir kere öpsem ikinin hatrı kalıyordu
iki kere öpsem üçün boynu bükük
yüzünün bitip vücudunun başladığı yerde
memelerin vardı, memelerin kahramandı sonra
sonrası iyilik, güzellik.
görsel
şiir gibi kadın.
Biliyorum sana giden yollar kapalı
Üstelik sen de hiç bir zaman sevmedin beni.
En sevdiğim şairdir kendileri.
prim yapmak isteyen insanların sözlerini kullandığı şairdir.
" Neredeysem, yalnızlığın başkenti orası."
Ah o uzun boyunlu hatunlar yok mu onlar yazdırmış şiirleri adamımıza.
Popüler kültürün yücelttiği şairimsi kişi. Attila ilhan, ahmed arif, yahya kemal, tanpınar ve nazım hikmet şairse, cemal süreyyyya yalnızca kamyon arkası yazılar yazan bir insandır.
görsel Yeni kitabı çıkmış şair.
''Çok günah işledim, korkuyorum.. Ayaklar altına al beni anne ! Cennete gitmek istiyorum.''

vay be.

aynen coni.
sayın tanrıya kalırsa
seninle yatmak günah
daha neler
boşunaymış gibi bunca uzaması
saçlarının...
üvercinka
sana yolculuk yapmak istiyorum
kes yüreğine giden bir bilet
'can kenarı olsun'.
Yazmam daha aşk şiiri

Oydu bir bakışta tanıdım onu
Kuşlar bakımından uçarı
Çocuk tutumuyla beklenmedik
Uzatmış ay aydınlık karanlığıma
Nerden uzatmışsa tenha boynunu

Dünyanın en güzel kadını oydu
Saçlarını tarasa baştan başa rumeli
Otursa ama hiç oturmaz ki
Kan kadını rüzgardı atların
Hep andım ne yaşanır olduğunu

En çok neresi mi ağzıydı elbet
Bütün duyarlıklara ayarlı
Öpüşlerin türlüsünden elhamra
Sınırsız denizinde çarşafların
Bir gider bir gelirdi işlek ağzı

Ah şimdi benim gözlerim
Bir ağlamaktı tutturmuş gidiyor
Bir kadın gömleği üstümde
Günün maviliği ondan
Gecenin horozu ondan.

Cemal süreya
kaleminden çıkan her kelime ayrı güzel olan. bir insan bu kadar duygusal olabilir mi? herkesin yaşadıklarını yaşamış sanki. tecrübe etmiş de öyle kaleme dökmüş.
(img:#1373772)
http://www.youtube.com/watch?v=PwOzLQIRxOc

bu videoda kendi şiir anlayışını kendisi anlatıyor.

sakalına kurban.
trt arşivin paylaştığı videoda:

"şairsem eğer" deme tevazusuna sahip kişi.
Sürrealizmi uçlarda yaşayan şairlerden.
Bu çoğu zaman ayrıksı eksantrik bir kişilk olarak anılmasına sebep olmuştur öyledir de.
ikinci yeniciler arasında yer almış alan tarzı garipçiler gibi olduğu için onlarla bağdaşmayan bir isim.

Sizin hiç babanız öldü mü
Üvercinka gibi popüler şiirleri vardır.
bir çok şair gibi kendini eğer şairsem diyerek tevazu göstermiş, alçak gönüllü duruşu o dönemdeki diğer şairlerin ne kadar da insan olduğunu ve içimizden olduğunu göstermektedir.

sen hep bizimlesin cemal süreya.