bugün

29 Mart 1883, Çorlu doğumludur.

Tahran, Bakü ve Kabil'de büyükelçilik, T.B.M.M'de dört dönem milletvekilliği, 1941-1945 yılları ararasında CHP Genel Sekreterliği yapmış olan diplomat ve siyasetçi Esendal aynı zamanda edebiyatçıdır.

16 Mayıs 1952 tarihinde Ankara'da ölmüştür.
çehov tarzı öykücülüğü edebiyat dünyamıza kazandırmış olmakla birlikte daha iyimser bir üslubu vardır . betimlemeleri kısa ve net ve sadedir .
ayaşlı ve kiracıları adlı yapıtında çehov üslubunun en iyi örneklerinden birini vermiştir. ayrıca betimlemeleri çok canlıdır.
2012 lys edebiyat sınavında sorulması muhtemel şahıs. çehov tarzı öykücülüğün edebiyatımızdaki öncüsü.
bir diğeri için (bkz: sait faik abasıyanık)
lys edebiyat sınavına çalışan yazarlar da olmasa adama entry giren olmayacakmış arkadaş. sait faikten sonra durum öykücülüğünün en önemli yazarı kabul edilir.

not: o sınava girdiğimde tüm yazarları eserleri ezbere bilen ben bi kaç sene sonra neredeyse tamamını unutmuşum o yüzden fazla kasmayın.*
28 mart 1884 yılında çorlu'da doğuştur. tahran, bakü ve kabil'de elçilik görevlerinin yanı sıra milletvekilliği de yapmıştır. 16 mayıs 1952'de ankara'da vefat etmiştir.

genellikle hikayeciliği ile ünlüdür. en önemli eseri ise ayaşlı ve kiracılarıdır.
yazarlığının yanında siyasetçi özelliğiyle de tanınan memduh şevket esendal 16 mayıs 1952'de ankara'da vefat etmiştir.
düzenli öğrenim yapamayan ama kendi kendine fransızca, rusça, farsça öğrenmiş öykücüdür. ayrıca galatasaray ve kabataş lisesinde tarih-coğrafya öğretmenliği yapmıştır.
ilkokul kitaplarında her daim şiirleri olan şair.
Ayaşlı ve kiracıları tek gecerım.
bugün doğum günü olan ünlü edebiyatçıi yazar.
Hikayelerini aslen cocuklarinin okuyup vakit gecirmesi icin yazmaktaydi.
ayyaş, otlakçı, temiz sevgiler, ev ona yakıştı eserlerinin yazarı.
çehov tarzı öykücülüğü edebiyatımızda geliştirmiş yazar. ayaşlı ve kiracıları en bilinen eseridir.
insan psikolojisini hikayelerinde ustalıkla işleyen yazar. Akıcı üslubu var ve hikayeleri okunurken insanı yormaz. Iyi bir yazar.
Hikaye alanında çığır açmıştır.

Çehov tarzi hikayeciligin en önemli temsilcilerinden olmuştur.

Hikayelerini yerli motiflerle süslemistir.

Hikayelerinde orta sinif halki ve cahilligi işlemiştir.

Hikaye: otlakcı, mendil altında, sahan külbastı, hava parası, kelepir, temiz sevgiler, bir kucak çiçek, ev ona yakıştı.

Roman: ayaşlı ve kiracıları, miras, vassaf bey.
lys edebiyatın bizlere kazandırdığı yazarlardan yalnızca biri.
Büyükelçiliği yanı sıra, TBMM’de milletvekilliği, CHP Genel Sekreterliği yaptı. Bilinen eseri Ayaşlı ile Kiracıları adlı romanıdır. (1883, Çorlu – 1952, Ankara)
galatasaray eğitim kurumunun çıkarmış olduğu sayısız sanatçılardan biri.
Ayaşlı ve kiracıları isimli boş beleş bir dedikodu kitabının yazarı.
sosyal hayatı yazar. bu yüzden de bazı hikayeleri birbirine çok benzer amaa şu kış günlerinde masal gibi valla. iyi gidiyor.
bir de dikkatimi çekti hikayelerinde aile kadını tarzı kadınlar azdır. .oğu uçlarda yaşayan kadınlar. aşağıdaki örnek öyle değil.
https://youtu.be/adY6R-6o9B0?si=Rrns-J1szxmw4rw6
Memduh Şevket Esendal, Türk edebiyatında olay örgüsüne dayalı hikâyecilik anlayışından sıyrılarak, durum hikâyesi türünün önemli temsilcilerinden biri olmuştur. Bu tür, olaydan çok gündelik yaşamdan kesitler ve sıradan insanların iç dünyalarını konu alır.
Bu yönüyle Rusyazar Anton Çehov’dan etkilenmiştir.

Sade, içten ve süssüz bir dil kullanmıştır. Halkın konuşma diliyle yazmayı tercih etmiş, yapmacıklı ifadelerden uzak durmuş, eserlerini herkesin anlayabileceği bir şekilde kaleme almıştır.

Hikâyelerinde, sıradan insanların günlük yaşamlarını, basit mutluluklarını ve küçük dertlerini anlatmıştır. Balıkçılar, işçiler, esnaf gibi halktan karakterler sıklıkla yer alır.

Eserlerinde insan psikolojisini işlerken, toplumsal yapıyı da eleştirmiştir. Ancak bu eleştiriyi dolaylı bir şekilde, hikâyenin doğal akışı içinde sunmuştur.