bugün

kadir inanır'ın inanılmaz bir karizmayla oynadığı, türk sinamasının klasiklerinden. 2 bölümdür. 100 kere izlense sıkmayacaklardan.
kadir inanır'ın son çektiği film olmalıydı. karizmayı doruğuna çıkarmışken bu işi bırakmalıydı.
kadir inanır ve hayati hamzaoğlunun akılalmaz performanslarından biri.tatar ramazan sürgünde.
filmin bir yerinde gardiyan avluda mektupları dağatırken "ahmet kaya" der ve bir kişi koşar mektubu alır. bu sahne bana "acaba o kişi ahmet kayamıydı?" sorusunu sordurmuştur hep.
türk sinemasının başyapıtlarından. her filmi defalarca izlenesi dramatik seri. ayrıca esin moralıoğluyu "gözüstü bıyık"la görebileceğiniz bir film. galiba 17 yaşında falanmış film çekilirken.
tv'de defalarca izlememe rağmen hızımı alamayıp 2 bölümünü internetten indirdiğim ve severk izlediğim, kadir inanır'ın başrolde oynadığı güzel film. bu filmde tatar ramazan rolüne kadir inanır cuk diye oturmuştur. film tatar ramazan(1990) ve tatar ramazan sürgünde(1992) olmak üzere iki bölümden oluşur. filmde

-zeynep rolünde esin moralıoğlu'nu,
-Abdurrahman Çavuş rolünde hayati hamzaoğlu'nu,
-Meydancı Mustafa rolünde Yaman Okay'ı
-Aksekili rolünde Kazım Kartal'ı
-cıbıl halil rolünde Hikmet Taşdemir'i
-Kirmastılı rolünde Yıldırım Gencer'i
-Bıçkın Cafer rolünde ise Turgut Bağır'ı görmekteyiz.

filmdeki replikler, oyunculuk ve müzik müthiştir bu filmde.

filmin hikayesi şöyledir:*
ramazan bir çatışma sonucu abidin ağa'nın oğlunu öldürür ve hapis yatar. bu arada zeynep ramazan'ı bu süre boyunca beklemiştir. abidin ağa kan davası güder. ramazan çıktıktan sonra bir gece onu sıkıştırırlar ve ramazan'ın elinden bir kaza çıkar ve ramazan hapse döner. hapiste de başı derde girer, hapisteki koğuş ağası mustafa'yla kavga eder ve onu öldürür.
böylelikle sürgüne gönderilir.
tatar ramazanın öyle bir ünü vardır ki sürgün edildiği hapishanede bunu duyan, o hapishanenin ağası abdurrahman çavuş tırsar. diğer mahkumlar içinse bu bir umut kaynağı olmuştur. ramazan düzene karşı gelir, ağayla çatışır ve onu öldürür.
film,
*görevliler: kim vurdu
-mahkumlar: "Ben vurdum,ben vurdum,biz vurduk,biz vurduk,evet biz vurduk"
+tatar ramazan : "Burada vurulması gereken biri vardı onu da ben vurdum lan. gücünüz yetiyorsa gelin alın. Benim adım tatar ramazan." replikleriyle sona erer.
(bkz: efsane)
tabiri caizse türk edebiyatının gölgede kalmış isimlerinden kerim korcan'ın eseridir..
sanıldığı gibi başroldeki ramazan tatar falan değildir. öz be öz aslan gibin türk yiğididir.çünkü o birrrr kadir inanır'dır.evet yazıldığı üzere başrol oyuncusu kadir inanır'dır,film bir hapishane de geçmektedir.tatar ramazan mapustadır.bir filmi zorla izlersen aklında da bu kadar az kalır.bir zamanlar babamın zoruyla izlemiştim de:(
(bkz: selamun aleykum felaket arkadaşlarım)
(bkz: ben bir adama iki kere bıcak sallamam)
Her karakterin müthiş oynadığı seridir. Genç yavuklu hariç tabii. iki filmdeki baş kötü karakterler de mükemmel rol çıkarmışlardır. ilk filmdeki Tatar ın isyanı başlatma sahnesi akıllardan kolay kolay çıkmaz. Şöyle ki idamlık arkadaşının haksız yere hücreye atıldığını duyduğu anda yemek yediği kabın içindekileri yere dökerek kabı masaya vurmaya başlamıştır... Ve bu kıvılcım olur diğer mahkumlar için.
Gerçek hayatta nefret ettiğim Kadir inanır a saygı duyduğum seridir, mükemmeldir vs vs.
Kerim Korcan'ın, sinemaya kazandırdığı bir isyan öyküsü.
(bkz: tatar ramazan sürgünde)
"ben vurdum" sözüyle hafızalara kazılan kadir inanır ın canlandırdığı karakter.
- "bizim oralarda adamı yüzüne karşı övmezler"
türk sinemasının kim nederse desin en destansı filmi.
Eski ama güzel olan bir Türk filmi.Şimdilerde çekilen filmlerle yanyana yazılması veya söylenmesi bile saçma.
müziklerini ahmet kaya yapmıştır. filmde ara ara çalan çok güzel bi bağlama melodisi vardır.
(bkz: roketatar ramazan)
caydanligimizda kan kaynattik, bicagimizla karistirdik repligine sahip sahane bir turk filmi.
kadir inanır'ın en iyi filmi. bir rol bir adama en çok bu kadar yakışırdı zaten.
esaretin bedeli isimli filimden sonra en derin etkiyi bırakan hapishane filimi.
karısının hapishanede ölmesi ve ramazanın çaresizlik içinde kafasını duvarlara vurması sahnesi ile gözlerimi dolduran defalarca seyrettiğim filimdir
tatarların da müslüman olduğunu açıklayan bir sıfat tamlaması.
türk sinemasının klasiklerinden olmuş, bir başyapıt. unutulmaz bir tokat atma sahnesi için;

http://www.youtube.com/watch?v=EG_5GJw4z2U